tisdag 5 augusti 2008

Dag 3

Idag var en dag som gick i shoppingens tecken! Vi var även ute helt själva denna dagen då vår guide Henrik var tvungen att jobba idag, pengarna måste ju in om man ska kunna bo så kungligt som han och Mia gör :)

Dagen började med att vi skulle ut och jaga en amerikans frukost, jag o Ida var lite inne på pannkakor och efter många om och men hamnade vi på ett ställe som hade grymma sådana, dock var det nog vårat livs dyraste pannkakor då det med lite överdriven dricks drog iväg till ca 60 dollar.. 360kr för en frukost.. men det var klart värt det enades vi båda om.


Idas pannkakor, mina där bakom...

Efter frukosten bestämde vi att det var dags att vara lite kulturella, det bar av till MoMa, Museum of Modern Art för att insupa lite Picasso, Dali, Warhol etc...


Muséet på bild.


Warhol, tycker inte det är såå bra men denna är iaf lite cool.


Picasso skulptur


En till Picasso


En personlig favorit, Umberto Boccioni helt sannslöst bra.

Efter MoMa var det dax att börja kolla lite i affärer, Vi gick till Apple Store och kollade, hittade inget roligt där. Var på FAO Schwartz en leksaksaffär där jag, Jocke, hittade en Star Wars bubble head som jag skall ha till min nystartade samling av action gubbar. Sedan började vi bli redigt hungriga och jag hade en plan att vi skulle införskaffa ngn form av gatumat och sedan ta den med oss in i Central Park och äta. Det gick sådär, det var svårt att hitta något bra ställe men efter 35min letande blev det ngn form av grillspett och Cola Light på en sten i Central Park. Central Park för övrigt var riktigt mysigt den korta tiden vi var där och vi vill båda tillbaka för att se hela.


Apple Store.


I hissen upp från Apple Store.


Central Park


Mer av Central Park.

Efter lunchen fick vi nya krafter och gav oss iväg till bla Nintendo Store, den var inte så stor som jag hade trott. Vi hittade även till Min spelaffär som jag letat efter där dom säljer bland annat nya men främst retro spel och jag hittade Mega Man 4, Mega Man 5, Mega Man 6 och Cobra Triangle för 162 dollar, ca 1000SEK helt klart värt och vi skall garanterat tillbaka dit för mer inköp. Spelen i Sverige är svåra eller nästan omöjliga att få tag på så det hade blivit mkt dyrare i Sverige helt klart.

Efter spelinköpen jagade vi ner till Yellow Rat Bastard, mina pengar var slut men Ida shoppade loss och hittade 4 T-shirt och ett par Vans skor för totalt 100 dollar, runt 600SEK.


Idas inköp.


Jockes inköp.

Nu är det dax för frukost! Over and Out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan på er båda två.

Är det bara spel som gäller för dig Jocke??? Lite balla kläder skulle väl inte skada.

Vi har det bara bra. Idag har regnet öst ner så vi har varit mest inne och tittat på film.

Måste säga att era frukostvanor ser lite läbbiga och kaloririka ut.

Ni verkar ha det bra, museibesöket blev jag lite avis på.

Saga mår bara bra. Lite 6 års fasoner kommer ibland men är dock hanterbart. Sköt om er och ha det bra.

Kramar från Mamma

Jessica sa...

Ni ser ut att ha det toppen!!
Själv räknar jag mest ner dagarna inför våran stundande Sverige-semester, 3 dagar kvar nu... :)

Sköt om er!
/Jessica